سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع دکل دوربین مداربسته و کاربرد آنها

دکل دوربین مداربسته از تجهیزات اصلی جهت نصب انواع دوربین مداربسته محسوب می شود. در حال حاضر تولید کنندگان این تجهیزات انواع دکل دوربین مداربسته را متناسب با نیاز بازار تولید می نمایند. از مزایای نصب دوربین مداربسته بر روی دکل زاویه دید مناسب و دور از دسترس بودن دوربین می باشد. دکل های دوربین مداربسته شامل دکل های مکعبی، لوله ای، چند وجهی و ماژولار می شود که با قیمت های مختلف به فروش می رسد.

 

دکل های دوربین مداربسته و ویژگی آنها

امروزه به دلایل مختلف از انواع دوربین استفاده می شود. از کاربرد های دوربین امنیتی و نظارتی می توان به ثبت معضلات ترافیکی در شهر ها، خیابان و بزرگراه اشاره نمود. از دیگر کاربرد های این دوربین ها حفظ امنیت مکان ها و نظارت بر فضا های مختلف هست. برای نصب انواع دوربین مخصوصا در ارتفاعات بالا نیاز به تجهیزات مختلف از جمله دکل می باشد. دکل های دوربین مداربسته باعث ایجاد زاویه دید مناسب، افزایش میدان دید دوربین و عدم دسترسی افراد متفرقه به دوربین ها می گردد.

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87/

مدل های مختلف دکل دوربین مداربسته و کاربرد آنها

در حال حاضر متناسب با نوع کارکرد دوربین ها از مدل های مختلف دکل بهره گرفته می شود. از انواع پایه دوربین مداربسته می توان به دکل های مکعبی اشاره کرد. دکل مکعبی که به شکل l یا T می باشد با کمک قوطی و پروفیل های آهنی تهیه می شود و تا ارتفاع 6 متر قابلیت کاربرد دارد. از دکل های پایه دوربین مدار بسته پرکاربرد می توان به دکل های لوله ای اشاره کرد. این دکل ها که با آهن گالوانیزه ساخته می شود مقاومت بالایی در برابر ضربات فیزیکی دارد.

از انواع حرفه ای دکل های دوربین می توان به دکل های چند وجهی اشاره کرد. این دکل ها که قاعده ای 6 یا 8 وجهی دارد از جوش دادن سازه های کوچک و اتصال آنها به یکدیگر تهیه می شود. به دلیل دارا بودن پایه مخروطی شکل دکل چند وجهی مقاومت بالایی در برابر فشار خارجی و باد دارد. دکل های ماژولار از دیگر دکل  دوربین مداربسته هست که شبیه دکل های مخابراتی می باشد. از نقاط ضعف این دکل می توان به مقاومت پایین آن در برابر ضربات فیزیکی اشاره کرد.

 

قیمت دکل دوربین مداربسته

با توجه به کاربرد های گسترده دکل منوپل دوربین مداربسته و نیاز بازار نمونه های مختلف این دکل ها تولید و عرضه می شود. برای دریافت و نصب این دکل ها یکی از نکات مهم قیمت دکل دوربین می باشد که فاکتورهای مختلفی در تعیین آن دخالت دارد. از فاکتور های تاثیر گذار در قیمت یک دکل دوربین مداربسته می توان به ارتفاع دکل، نوع پوشش به کار رفته در آن، کیفیت قطعات و ... اشاره کرد. از دیگر فاکتور های تاثیر گذار در قیمت این دکل ها وزن دکل، نوع مونتاژ، بازو دار یا بدون بازو ونیز قطر دکل می باشد.

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک