سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید انواع دکل دوربین مداربسته

?

دکل دوربین مداربسته یکی از دکل هایی است که به منظور ارتقاء برد دوربین، کاهش دسترسی و بهبود زاویه مناسب دید قابل استفاده بوده و کاربرد و نقش عمده آن را عموما می توان در 3 دسته حفاظتی، نظارتی و ثبت تخلفات تقسیم بندی نمود، در این مقاله ما قصد داریم تا اطلاعات مفید و مختصری را راجع به دکل دوربین های مدار بسته و قیمت خرید آن در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

دکل دوربین مدار بسته?

آشنایی با دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین مدار بسته به تجهیزاتی گفته می شود که دوربینی را به صورت ثابت، متحرک و پلک خوان بر روی پایه آن نصب و نگهداری می کنند، در واقع هدف این دکل ها دور کردن لوازم یا دیوایس ها از دسترس عموم، نصب و تنظیم آنتن های دید مستقیم در بهترین موقعیت خود است. امروزه از این نوع دکل ها به منظور کنترل معضلات موجود در اماکن عمومی مختلف نظیر خیابان ها، پارک ها، مکان های تاریخی و استادیوم های ورزشی استفاده می شود.

انواع دکل دوربین مدار بسته

 دکل برای دوربین مداربسته انواع مختلفی دارد که در قسمت زیر  توضیحاتی در باب هر یک برای شما بیان خواهیم کرد :

قیمت دکل دوربین مدار بسته?

- دکل مکعبی : ساخت این نوع دکل ها آسان و معمولا با پروفیل یا قوطی های آهنی به شکل L یا  T تولید می شوند؛ به همین خاطر از قیمت و هزینه کمتری نسبت به سایر دکل دوربین های مداربسته برخوردار است. این نوع دکل ها به دلیل مقاومت پایینشان در برابر فشارهای فیزیکی، تنها تا ارتفاع 6 متری کاربرد دارند.

-  دکل لوله ای : یکی دیگر از دکل دوربین های مداربسته ساده و مرسوم که از جنس لوله های سیاه یا گالوانیزه آهن هستند، دکل های لوله ای برخلاف مکعبی از مقاومت بیشتری در برابر باد و فشار فیزیکی برخوردار بوده و معمولا تا ارتفاع 10 متری ساخت چنینی دکل هایی امکان پذیر است.

- دکل چند وجهی : یکی از انواع حرفه ای دکل دوربین های مداربسته که از ترکیب و اتصال سازه های کوچک ایجاد می شوند،  این دکل قاده ای 6 یا 8 وجهی داشته و ساختار عمودی آن به صورت یک مخروط می باشد، دکل چند وجهی در اشکال گوناگون تولید و در برابر باد و فشارهای فیزیکی مقاومت بالایی دارد.

- دکل ماژولار : شباهت این نوع از دکل دوربین های مداربسته با دکل های مخابراتی بسیار بالا بوده و کاربرد عمده آن ها در مکان هایی است که در آنجا باد فراوان می وزد. مقاومت این دکل در برابر باد بالا ولی در برابر فشارهای حاصل از ضربات فیزیکی مقاومت کمتری دارد.

خصوصیات دکل دوربین مدار بسته 

انواع مختلف دکل دوربین مداربسته به طور کلی از خصوصیات زیر برخوردار هستند که هنگام خرید آن باید هر یک از خصوصیات مورد نظر آن را با توجه به  قصد شما از خرید دکل و محل نصب، شرایط آب و هوایی، سرعت وزش باد و میدان دید مدنظر قرار دهید:

قیمت دکل دوربین مدار بسته?

- ارتفاع : ارتفاع دکل دوربین مدار بسته با توجه به شرایط گفته شده می تواند بین 2 تا 30 متر متغیر باشد.

- ساختار بدنه : ضخامت و جنس ورق، سطح مقطع و تعداد وجه در ساختار بدنه دکل بر روی افزایش یا کاهش مقاومت آن در برابر شرایط بیرونی تاثیرگذار است.

- طریقه مونتاژ : مونتاژ دکل با توجه به درخواست مشتری به 2 صورت فلنجی و یا اورلپت صورت می گیرد. در مونتاژ فلنجی، قطعات دکل توسط توسط صفحه فلنج، پیچ و مهره بر روی یکدیگر متصل می شوند. همچنین در مونتاژ اورلپت، قطعات دکل توسط ابزاری مخصوص و به صورت هرمی با دو غیر همسان به یکدیگر متصل خواهند شد.

- نوع پوشش : به طور کلی دو نوع پوشش حفاظتی گالوانیزه گرم و یا رنگ آلکیدی، اپوکسی و پلی اورتان به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی ورق به کار رفته در ساختار دکل استفاده می شود.

- نوع دوربین : دوربین ها نیز در انواع مختلف ثابت، متحرک (اسپید دام) و پلاک خوان بنا بر درخواست مشتری بر روی پایه دکل نصب می شوند.

قیمت دکل دوربین های مداربسته

قیمت دکل دوربین مدار بسته همواره با توجه به ویژگی ها و پارامترهای گوناگونی محاسبه شده و این پارامترها را به طور کل می توان شامل ارتفاع دکل، کیفیت قطعات، جنس و ضخامت ورق آهن و آلیاژ به کار گرفته شده در ساخت آن، تعداد سفارشات، طول آن، بازو دار یا بدون بازو بودن آن، نوع مونتاژ (اورلپت - فلنجی)، قطر دهانه بالا و پایین، وزن دکل، تجهیزات جانبی آن و تعداد دوربین های نصب شده بر روی آن می باشد. بنابراین اگر قصد خرید دکل دوربین مدار بسته را دارید باید بدانید که قیمت نهایی آن با توجه به هر یک فاکتورها و ویژگی های آن محاسبه شده و هر نوع دکل مختص استفاده در مکانی با شرایط خاص خود می باشد.

?