سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی طراحی و نحوه تولید انواع برج نوری

?

برج نوری یکی از تجهیزات مهم در زمینه ایجاد روشنایی در فضاهای وسیع است. این برج ها در انواع مختلف تولید می شوند. به همین دلیل نحوه تولید آنها با یکدیگر تفاوت دارد. در این مقاله با نحوه تولید انواع برج نوری برای فضاهای مختلف بیشتر آشنا خواهید شد.

 نحوه تولید انواع برج نوری

 برج نوری یا دکل روشنایی به علت ارتفاع زیاد به صورت قطعات در متراژ مشخصی تولید و در محل به وسیله جرثقیل بر روی هم مونتاژ می شوند. این قطعات با توجه به ارتفاع دکل به متراژ 6 متری تولید می شوند. با توجه به پایداری برج نوری در مناطق مختلف ضخامت پایه ها از پایین به بالا کمتر شده و ایستایی برج را سبب می شود. نحوه تولید برج نوری به این شکل سبب می شود تا برج در اثر عوامل محیطی مانند ضربه یا عوامل طبیعی مانند زلزله دچار لرزش نشود.

دکل روشنایی?

چگونگی برشکاری و خمکاری قطعات برج نور

ورق هایی که برای تولید قطعات برج مورد استفاده قرار می گیرند به همان صورت که عنوان شد از پایین به بالا از ضخامت آنها کم می شود. ضخامت ورق ها باعث می شود تا پایه های برج در قسمت زیرین قوی تر بوده و در اثر عوامل مختلف دچار آسیب نشود. بعد از برشکاری ورق ها باید خمکاری این ورق ها انجام شود. برای خم کاری از دستگاه مخصوص این کار استفاده می شود. تعیین زاویه های دقیق باعث می شود تا قطعات بعد از تولید کاملا بر روی یکدیگر قرار گیرند و استحکام بیشتری ایجاد شود. قرارگیری لبه ها در کنار هم و جوشکاری این قسمت ها نیز مقاومت دکل روشنایی را بعد از تولید به دنبال دارد.

http://aytaak.ir/category/wirelees_link/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%86%D9%88%D9%BE%D9%84/%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%A7/

جوشکاری قطعات و نصب بیس پلیت ها

بعد از اتمام این مراحل نوبت به جوشکاری می رسد. برای این کار از دستگاه جوش خطی استفاده می شود. ایجاد چند دریچه برای عبور سیم های لامپ ها نیز در همین مرحله صورت می گیرد. در این قسمت همچنین تجهیزاتی مانند موتور، گیربکس و تابلو برق نیز قرار می گیرد. باید حتما بر روی این قسمت یک درب نصب شود تا از بروز حوادث احتمالی و سرقت این تجهیزات جلوگیری شود.

بعد از اتمام این مراحل نوبت به نصب بیس پلیت است. این قطعه در زمان نصب برج نوری به وسیله بولت ها به فونداسیون برج اتصال می یابد. نحوه تولید انواع برج نوری تا این مراحل به یک صورت است.  اما قسمت هد برج در برج های مختلف متفاوت است. بسته به نوع هد که ثابت و یا متحرک باشد نحوه تولید انواع برج نوری متغیر است.

نصب برج نوری?

پوشش سطح بدنه و قطعات

 بعد از اتمام نحوه تولید انواع برج نوری باید سطح بدنه و قطعات با پوشش مناسب پوشش دهی شود. این کار مانع از فرسودگی زودهنگام برج بعد از مدت کوتاهی خواهد شد. به علت قرارگیری برج نوری در فضای باز امکان آسیب دیدگی برج در اثر رطوبت بسیار زیاد است. به همین دلیل این برج ها به وسیله گالوانیزه گرم پوشش دهی می روند. این مرحله نیز بعد از اسید شویی قطعات انجام می شود تا این قطعات کاملا از آلودگی پاک شده و عمل گالوانیزاسیون به خوبی صورت پذیرد. ضخامت پوشش گالوانیزه در این مرحله می تواند تا حدود 800 میکرون باشد. به همین دلیل بسته به منطقه نصب برج روشنایی از ضخامت های مختلف گالوانیزه جهت پوشش دهی در نحوه تولید انواع برج نوری استفاده می شود.

 

 

جهت کسب اطلاع از قیمت برج نوری میتوانید به آدرس اینترنتی ما مراجه کنید.

?