سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی طراحی تولید و نصب برج نوری

?

یکی از تجهیزاتی که برای روشن نمودن فضاهای بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد برج نوری است. این برج ها که از ارتفاع زیادی برخوردار است نیاز به یک سیستم کنترل کننده برای سهولت در نظافت و یا تعمیر دارند که باعث می شود تا عملیات نصب این برج ها به صورت تخصصی انجام شود.

برج نوری چیست ؟

شاید شما هم در فضاهای بسیار بزرگ مانند استادیوم ها یا میادین برج هایی را دیده باشید که بر انتهای آن از پرژکتورهای زیادی جهت روشن نمودن این فضاها استفاده شده است. این برج ها به برج نور، برج روشنایی و یا دکل روشنایی شناخته می شوند. در انتهای نام این برج ها کلمه دستی یا برقی نیز به عنوان راهنما جهت نحوه تولید آن به کار برده می شود.

در برج نوری از پرژکتورهای بخار سدیم برای ایجاد روشنایی بیشتر در سطح وسیع تری از زمین استفاده شده است. هر چه مقدار روشنایی ایجاد شده بیشتر باشد برق مصرفی کمتر خواهد بود.

برج روشنایی?

نحوه طراحی برج روشنایی

یکی از مزیت های بزرگ این برج ها نحوه طراحی آن است. در این برج ها به علت ارتفاع زیاد عملیات تعمیر و یا نظافت به سختی انجام می شود. به همین دلیل قسمت بالای برج نوری که محل نصب پروژکتورها در آن است و به هد برج مشهور است به صورت متحرک طراحی می شود. این هد به وسیله یک گیربکس و موتور با کمک سیم به سمت بالا و پایین حرکت می کند. در مواقع نیاز که معمولا در زمان تعویض پروژکتورها یا در زمان شستشوی برج است به جای بالا رفتن از دکل روشنایی هد به سمت پایین آورده شده و عملیات تعمیر و سرویس انجام می شود و به بعد هد دوباره به سمت جایگاه اولیه خود به وسیله موتور برده می شود.

بسته به ارتفاع برج می توان از انواع گیربکس های دستی و برقی برای انجام این کار استفاده نمود. در برج نوری که ارتفاع آن حدود 9 متر است استفاده از گیربکس های دستی باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد.

http://aytaak.ir/category/wirelees_link/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%86%D9%88%D9%BE%D9%84/%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%A7/

نصب برج نوری?

نوع متریال بدنه و پوشش برج نور

در مناطقی که رطوبت محیطی زیاد است به علت کم کردن فرسودگی در برج از پوشش گالوانیزه گرم بر روی بدنه برج نوری استفاده می شود. قطعات و تجهیزات مصرفی در این برج ها نیز با همین متریال پوشش داده می شود اما در مناطقی که رطوبت محیطی کم است از پوشش رنگ پلی اورتان برای این کار استفاده می شود. این کار باعث می شود تا هزنیه های تولید نیز تا حد زیادی کاهش یابد.

برج نوری?

 چگونگی نصب برج روشنایی

برای نصب برج نوری بدنه به صورت قطعات پیش ساخته در کارخانه تولید و در محل نصب بر روی هم مونتاژ می شوند. توجه شود که هم پوشانی قطعات باعث می شود تا برج از دوام و استقامت بالایی در برابر حوادث محیطی و طبیعی داشته باشد.

معمولا برج ها به 6 قطعه تولید و در محل بر روی هم مونتاژ می شوند. نوع تولید این قطعات نیز به گونه ای است که ضخامت از پایین به بالا کم شده و وزن سازه تا مقدار زیادی کم می شود.

نصب میله برق گیر بر روی دکل نیز از الزامات نصب است. می توان بدنه برج را به صورت چند وجهی طراحی نمود که باعث افزایش مقاومت آن می شود. بر روی میله برق گیر نیز باید حتما از چراغ های چشم زن جهت ایجاد دید مناسب برج استفاده شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت گروه فنی و مهندسی آی تک مراجعه کنید.

?